Лікування зубів у дітей зі складними діагнозами

invalidnost 300x225 - Лікування зубів у дітей зі складними діагнозамиЛікування зубчиків особливим дітям з складними діагнозами – це окремий напрямок в дитячій стоматології,  який потребує фахівців з досвідом роботи і навичками в спілкуванні та проведенні лікування таких дітей.

Батьки дітей з супутніми захворюваннями часто стикаються з проблемою пошуку лікарів-стоматологів та клініки, які має досвід роботи з такими малюками та все необхідне обладнання для проведення лікування.

Вже декілька років в «Клініці Дубнової» ми спеціалізуємося на роботі з дітками, які мають певні обмеження й навіть виділили це як окремий напрямок, який потребує індивідуального підходу до дитини, тісного контакту з батьками і розуміння специфіки з точки зору медицини та психології.

Щотижня ми проводимо лікування дітей з такими складними діагнозами як

• захворювання аутистичного спектру,
  • затримка психомоторного та інтелектуального розвитку,
  • дитячий церебральний параліч
  • судомний синдром (епілепсія)
  • онко-гематологічний профіль (лейкози, хвороба Віллебранда, нефробластоми, медулобластоми)
  • з ендокринними захворюваннями (цукровий діабет 1 та 2 типу, тиреотоксичний зоб, аутоімунний тиреоїдит)
  • пацієнти з вадами розвитку серцево-судинного апарату (синдром Вольфа-Паркінсона-Уайта, СПО тетрада Фалло, ДМПП, ДМШП, міксома міокарда та ін.)
  • генетичними захворюваннями (синдром Дауна, Прадера-Віллі та ін.)
  • аутоімунними захворюваннями (ревматоїдні захворювання)
  • пацієнти, яким плануються складні хірургічні втручання для повноцінної санації ротової порожнини (нейрохірургічного, онкологічного, торако-абдомінального, травматологічно-ортопедичного профілю)

Як правило таке стоматологічне лікування проводиться в седації. Тому, що необхідно провести великий об’єм складної роботи за короткий період часу, а діткам з складними діагнозами фізично та психологічно складно витримати лікування.

В нашій клініці щодня працює анестезіологічна команда, яка дозволяє провести санацію ротової порожнини максимально безпечно для маленького пацієнта з урахуванням особливостей основного захворювання дитини.

В «Клініці Дубнової»  створено умови та облаштовано сучасне обладнання експертного класу, яке надає можливість підійти зважено та індивідуально до кожного пацієнта, із врахуванням супутніх захворювань. У клініці строгий інфекційний контроль та професійна команда, яка працює з кожним пацієнтом.

Наприклад, ми провели комплексне лікування 4-річного Матвія, у якого виявили пухлину мозку. Після чергового блоку хіміотерапії у малюка виникли серйозні проблеми з зубками і була потрібна масштабна санація порожнини рота перед наступним оперативним втручанням. Лікування проводилося в умовах медикаментозного сну у зв’язку з необхідністю значного обсягу стоматологічних робіт. Команда з чотирьох лікарів – дитячі стоматологи Олег Ковнацкій і Надія Тарасенко, стоматолог-хірург Артем Дубнов, лікар-анестезіолог Микола Дем’янюк – впродовж 5 годин проводили масштабне лікування: пломбування кореневих каналів, покриття стандартними металевими коронками, лікування карієсу в 6 зубах, видалення зубів в зв’язку з хронічним періодонтитом.

Як відбувається лікування у медикаментозному сні дітей зі складними діагнозами?

invalidnost2 300x225 - Лікування зубів у дітей зі складними діагнозамиДля успішного проведення лікування в умовах седації чи глибокого наркозу пацієнт повинен пройти маршрут. Спочатку відбувається консультація дитячого лікаря- стоматолога та лікаря-анестезіолога, які складають попередній план лікування та детально вивчають загальний стан здоров’я, оцінюють неврологічний статус, враховують спадковий, алергологічний, сімейний  анамнез. Огляд пацієнта є деталізованим, оцінюються шкірні покриви, видимі слизові оболонки, органи зіву, за шкалою Lemon враховуються особливості протекції дихальних шляхів, статус лімфатичної системи, проводиться аускультація серця та легень, оцінюється стан шлунково-кишкового тракту, сечовидільного, ендокринний статус, що дає можливість якісно підготовитися до запланованих маніпуляцій, а в разі необхідності провести консультації з вузькоспеціалізованими фахівцями. Наступним етапом є лабораторний та інструментальний скринінг, який проводиться в період 10 днів до зазначеного дня лікування. Після проведених консультацій встановлюється категорія, якій відповідає пацієнт за ризиком по ASA, надаються рекомендації  щодо підготовки та часових інтервалів споживання їжі та пиття.

В день запланованих маніпуляцій лікар-анестезіолог та лікар-стоматолог з командою фахівців, які будуть приймати участь в лікуванні пацієнта (лікар –ендодонтист, щелепно-лицевий хірург, парадонтолог),проводять консиліум, а батьки з пацієнтом заповнюють необхідну документацію (анкети, чек-лісти). Перед початком роботи лікар-анестезіолог проводить повторний огляд пацієнта для виключення протипоказів (гострий епізод ГРЗ, алергія та ін.), пояснює кожен з етапів лікування, підписується згода на лікування.

Перевіряється все обладнання зі сторони анестезіолога та стоматолога, заповнюються чеклісти.

Далі запрошується пацієнт, створюється позитивна атмосфера для малечі. І вже через деякий час зубки проліковані

Тактика знеболення

Тактика анестезіологічного забезпечення індивідуалізована в залежності від стану здоров’я пацієнта:

• Анксіоліз з використанням закисю азоту
  • Седація з використанням в/в гіпнотиків Пропофолу, Дексмедетомідину
  • Інгаляційна анестезія з Севофлюраном, комбінація

Ми здійснюємо протекцію дихальних шляхів (назо-трахеально чи оротрахеальна інтубація, постановка гофрованих ларингіальних масок, використовуємо орофарингіальні та назофарингіальні повітроводи, носові канюлі)

При використанні ендотрахеальних трубок чи ларингіальних масок ми використовуємо малоінвазивні режими вентиляції, які допомагають підтримувати нормовентиляцію – це PSV (Pressure Support Ventilation) PCO2 35-45 cmHg, проводимо низькопотокову вентиляцію з концентрацією кисню Fi O2 35-40 %, що унеможливлює такі ускладнення як вигорання миготливого епітелію, накопичення вільних радикалів, ателектезування легень, графічні петлі, контроль кожного дихального циклу дає можливість на ранніх стадіях реагувати при будь-яких змінах вентиляції.

Керована вентиляція наркозною станцією – це рідкість в нашій клініці, ми підходимо до пацієнта найменш інвазивно і впевнено відпускаємо пацієнта додому. Ми обов’язково проводимо інфузійну терапію збалансованими розчинами: Стерофундину, а також NaCl 0.9% та глюкози. Враховуючи анамнез супутнього захворювання та статусу ротової порожнини по показанням проводимо антибіотикотерапію

Після проведеного лікування пацієнт переводиться в кімнату відпочинку де перебуває під пильним наглядом анестезіолога, а далі відпускається додому з рекомендаціями зі сторони анестезіолога/ стоматолога / хірурга

Безпека пацієнта на першому місці – це кредо нашої клініки

Статті по темі:

Вартість